Stadion Narodowy startupów

05 listopada 2014
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Nowoczesny biznes i sportowa pasja spotkają się w końcu w jednym miejscu. Dzięki współpracy z Business Link, Stadion Narodowy stanie się bowiem domem dla czołowych polskich startupów.

5 listopada została podpisana umowa, na mocy której Narodowy dołączył do największej na świecie sieci akceleratorów biznesu. Będzie to największe centrum wspierania startupów w Polsce obok planowanego Google Campus. 

Już sam wygląd Narodowego robi spore wrażenie. Wystarczy jeden rzut oka, by zrozumieć, że ma on gościć wydarzenia, które będą powodem do dumy i satysfakcji. Nie tak dawno temu był to zwycięski mecz z mistrzami świata Niemcami. Teraz na biało-czerwoną fasadę Narodowego spogląda z kolei cała startupowa Polska. Wszystko za sprawą podpisania przez spółkę PL.2012+ umowy z siecią akceleratorów Business Link. 

Siedziba „Narodowego” Business Link będzie liczyła aż 5 tys. m2, co stanowi połowę całej powierzchni biurowej, jaką dysponuje stadion. Będzie więc trzykrotnie większa niż dotychczasowa największa siedziba Business Link, która również mieści się w Warszawie. Znajdzie się tutaj ponad 200 biur i mikrokiur oraz drugie tyle biurek coworkingowych. Oznacza to, że nowy Business Link pomieści nawet 850 startupowców. Biura zostaną rozmieszczone na dwóch piętrach – po dwa moduły na każdym. Do dyspozycji członków Business Link będzie także ogromne centrum konferencyjne Narodowego Centrum Sportu, które może pomieścić 2 tys. osób.

Pojawienie się Business Linka na Stadionie Narodowym to także kamień milowy w komercjalizacji powierzchni biurowej na Stadionie Narodowym. Dzięki temu wykorzystanie przestrzeni i możliwości najbardziej nowoczesnego obiektu sportowego w Polsce będzie jeszcze bardziej kompletne.

Przedstawiciele spółki PL2012+ wiążą duże nadzieje z otwarciem Business Link na Narodowym. W ich założeniu miejsce to ma się bowiem stać mekką dla najlepszych polskich startupów, a przede wszystkim wizytówką stadionu jako nowoczesnego centrum biznesowego. Młode innowacyjne firmy najlepiej wyrażą jedno z haseł Narodowego, które brzmi „Miejsce Biznesu”. 

- Stadion Narodowy to symbol nowoczesnej Polski. Polski, która się zmienia. Jednym z priorytetów w naszym działaniu jest innowacyjność. Dlatego teraz stawiamy na startupy. Wierzymy, że w tym wyjątkowym miejscu, jakim jest Stadion Narodowy, pojawią się młodzi i ambitni biznesmeni, którzy wkrótce będą zmieniać Polskę i świat – podkreśla Tomasz Półgrabski, prezes PL.2012+.

Narodowy to wyjątkowe miejsce na mapie Polski i Warszawy. Jest znakomicie skomunikowany z centrum miasta, dzięki czemu liczni goście odwiedzający Business Link nie będą mieli problemówz dotarciem. Do tego dochodzi klimatyczna okolica tuż nad Wisłą. Co istotne, biura stadionu są wyciszone, więc spokoju pracy nie zakłóci nawet 60 tys. rozentuzjazmowanych kibiców.

- Bardzo się cieszymy, że najlepsze polskie startupy znajdą się w tym samym miejscu, co nasza kadra narodowa. Trudno przecież o bardziej inspirujące miejsce niż arena, na której niecały miesiąc temu pokonaliśmy mistrzów świata. Polscy przedsiębiorcy też mają wielkie ambicje, więc przeprowadzka na Stadion Narodowy to dla nich kolejny krok w stronę światowej czołówki. W całej historii Polski Przedsiębiorczej  nie było ważniejszego wydarzenia niż podpisanie umowy na ten akcelerator – mówi Dariusz Żuk, prezes Polski Przedsiębiorczej, który w imieniu Business Link podpisał umowę ze Stadionem Narodowym.

Podczas specjalnego panelu towarzyszącego podpisaniu umowy zaprezentowało się dziesięć najlepszych startupów wybranych w rankingu TOP10 Business Link. 

Pełna lista nominowanych prezentuje się następująco:

  • Vintom (www.vintom.com) – darmowe narzędzie zmieniające każdego biernego odbiorcę materiału wideo w zaangażowanego klienta.
  • InPay SA (www.inpay.pl) – startup umożliwiający bezpieczne i tanie płatności elektroniczne bitcoinami. 
  • Sidly (www.sidly.eu) – inicjuje rozwój telematyki medycznej w Polsce i Europie. Startup jako jeden z pierwszych organizacji zajmuje się kompleksowo diagnostyką medyczną na odległość.
  • Brand24 (www.brand24.pl) – narzędzie monitoringu Internetu i mediów społecznościowych. Pozwala na poznanie i zrozumienie opinii Internautów na temat wskazanych firm, marek, czy produktów.
  • Qpony (www.qpony.pl) – startup stworzył najpopularniejszą zniżkową aplikację mobilną w Polsce.
  • Intelclinic (www.intelclinic.com) – pierwsze na świecie narzędzie pozwalające na przystosowanie się do polifazowego trybu snu. Umożliwia poznanie okresów odpoczynku, dzięki czemu można wybrać najefektywniejszy cykl snu. Celem jest zapewnienie użytkownikom możliwości badania jakości swojego snu.
  • Saule Technologies (www.sauletech.com) – jedna z pierwszych firm na świecie, która pracuje nad komercyjnym wykorzystaniem perowskitów (materiałów pochłaniających światło i wytwarzających w ten sposób energię). Pracuje nad powstaniem elastycznego, półprzezroczystego ogniwa, które z łatwością będzie można łączyć z produktami obecnymi na rynku. Np. tablet, którego ekran zostanie pokryty perowskitem, będzie zdolny do samodzielnego doładowania baterii.
Z danych GUS wynika, że Warszawa to najbardziej przedsiębiorcze miasto w Polsce. Szacuje się, że swoją firmą może się pochwalić nawet co piąty jej mieszkaniec. Przedsiębiorczych Polaków przyciąga do stolicy głównie perspektywa rozwoju zawodowego i wyższe zarobki. W ostatnich latach znacznie również poprawiła się infrastruktura, dzięki czemu Warszawa stała się miastem bardziej przyjaznym.

W 2013 roku w całej Polsce zarejestrowano 352 tys. firm, z czego ok. 10 proc. w Warszawie. Nic dziwnego, że nawet internetowy gigant Google postanowił wprowadzić się do stolicy Polski. 

W przyszłym roku otworzy się tutaj Google Campus – miejsce, w którym przedsiębiorcy mogą zdobywać wiedzę i budować nowoczesne firmy. O randze Warszawy jako doskonałego miejsca do rozwoju startupów niech świadczy fakt, że podobne Campusy funkcjonują tylko w Londynie i Tel Avivie.

Link skrócony: www.stdn.pl/749ae